[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pejo
    Rider
    • 2010
    • 286
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Po głębszej analizie przełożenie 0.646 na 99% nie będzie pasować - prawdopodobnie inny rozstaw wałków.
    Koła kupowałem nowe w ASO. Możesz poszukać używanej skrzyni - wiesz jakich oznaczeń szukać.
    Widzę że chcesz sporo kasy wyłożyć na zmianę przełożenia - zastanów się czy to się zwróci.
    Powodzenia

    Komentarz

    • tinware91
      Drive
      • 2019
      • 58
      • Volkswagen

      Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis
      Przekaldka skrzyni z dopasowaniem obudowy zejdzie ci sie caly dzien....zamiana tylko piatego biegu to 0,5 godziny...do tego dochodzi ryzyko zwiazane z ta skrzynia...(jak ktos ma skrzynie do wymiany pewnie warto) montaz innej skrzyni to juz jest oddzielny (nie mowie ze nie ciekawy) temat..
      Tak, ale cały czas jest mowa, że Octavia a Touran to zupełnie inna para kaloszy, u mnie przez ten dyferencjał MOD jest mało opłacalny, zobacz:
      Octavia: dyferencjał 4,533 + piątka 0,673 -> 150km/h przy 3600 obr/min
      Touran: dyferencjał 5,067 + piątka 0,673 -> 150km/h przy 4000 obr/min


      Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
      Po głębszej analizie przełożenie 0.646 na 99% nie będzie pasować - prawdopodobnie inny rozstaw wałków.
      Koła kupowałem nowe w ASO. Możesz poszukać używanej skrzyni - wiesz jakich oznaczeń szukać.
      Widzę że chcesz sporo kasy wyłożyć na zmianę przełożenia - zastanów się czy to się zwróci.
      Powodzenia
      Czyli zostaje 0,673, w sumie to tylko pare km/h mniej, ale przez ten mój dyferencjał każda możliwość mniejszego koła jest na wagę złota.
      Zaczekam na propozycję firm przygotowania mi skrzyni na zamówienie na bazie HBJ 6b ze zmianą obudowy i dyferencjału albo robię FZU + wymiana piątki.
      Po przeanalizowaniu tylu możliwości widzę, że to dwa rozwiązania. A kupując Tourana zastanawiałem się nad Golfem Plusem, tam właśnie z tego co pamiętam jest dyfer 4,533 i 0,81 na piątce tak jak u Was...
      Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

      Komentarz

      • tinware91
        Drive
        • 2019
        • 58
        • Volkswagen

        GQP z Tourana 2.0 SFI do FZU Caddy 2.0 SDI - nieźle... To ja już nic nie rozumiem...
        Ale jeśli GQP ma inne obudowy i podchodzi do 2.0 SDI to musi podejść również do 1.6 MPI BSE.
        I licznikowe 150km/h byłoby przy 3500 obr/min na szóstym biegu - bajka, myślę że by się Touri pociągnął, choć dyferencjał bardzo mały, prawie jak w dieslu, choć to skrzynia od mocnej benzyny. Sam autor filmu mówi, że na pierwszych biegach wyniki podobne, ale dynamika jest trochę inna

        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
        Załączone pliki
        Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
        Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

        Komentarz

        • pejo
          Rider
          • 2010
          • 286
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Obudowy sprzęgła GQP i FZU różnią się numerem w ETKA. Natomiast sprzęgła są te same. Może różnica jest w mocowaniu dodatkowego osprzętu do skrzyni?
          Najlepiej byłoby znaleźć kogoś kto sprzedaje GQP i FZU i porównać obudowy sprzęgła.

          Komentarz

          • pejo
            Rider
            • 2010
            • 286
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            A tak z ciekawości możesz zrobić tabelki dla LVN z 0.673 i GQP? Jestem ciekawy jaka różnica.

            Komentarz

            • tinware91
              Drive
              • 2019
              • 58
              • Volkswagen

              Różnica niewielka, ale 6b to 6b. Jedziesz nadbiegiem, a jeśli chcesz przyśpieszyć, zapinasz piątkę, przyśpieszasz bez piłowania do 5000rpm i z powrotem na 6b - na tym mi zależało.
              GQP: http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...75#post2651875
              LVN: http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...92#post2650992

              Ja skupiłem się na podobnej skrzyni GQL, ale wyszło mi tam, że jest 90% szans, że od strony sprzęgła podejdzie, ale sprzęgło już inne. Do tego od strony obudowy skrzyni inne mocowanie, ale jest to skrzynia od Tourana, więc pewnie musiałbym wymienić też poduszkę.
              Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
              Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

              Komentarz

              • tinware91
                Drive
                • 2019
                • 58
                • Volkswagen

                Możesz porównać sobie zdjęcia obydwu skrzyń i ich obudów sprzęgła. Niestety, widać że zdjęcia zrobione są spod innego kąta, ale wydaje mi się, że są identyczczne. GQL i GQP ma więcej otworów.
                Załączone pliki
                Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                Komentarz

                • pejo
                  Rider
                  • 2010
                  • 286
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  GQL/GQP pod rozrusznikiem ma więcej otworów i to chyba jedyna różnica. Obudowy różnią się wykonaniem ale otwory mają raczej w tym samym miejscu.

                  Komentarz

                  • tinware91
                    Drive
                    • 2019
                    • 58
                    • Volkswagen

                    Czyli warto spróbować?
                    Sprawę sprzegła już mamy, rozrusznik jest pod skrzynią - nie wiedziałem.
                    A jak sprawa poduszki?
                    Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                    Komentarz

                    • tinware91
                      Drive
                      • 2019
                      • 58
                      • Volkswagen

                      Jeszcze kilka doksów z ETKI:

                      1. 5- i 6-bieg.man.skrzynia bieg
                      2. Elementy mocujące silnik i skrzynie biegów
                      3. Sprzęgło BLF,BSE,BSF,BSX
                      4. Sprzęgło BLX,BLY,BVY,BVZ,BMY
                      Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                      Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                      Komentarz

                      • pejo
                        Rider
                        • 2010
                        • 286
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Rozrusznik nie jest pod skrzynią tylko wchodzi w obudowę skrzyni biegów - to ten otwór na "godzinie 3" w obudowie skrzyni.
                        Co do poduszki to tutaj raczej ETKA.

                        Komentarz

                        • jerzoll
                          Classic
                          • 2019
                          • 18

                          witam szanowne grono ostatnio zainteresowałem sie zmianą przełożenia 5 biegu skrzyni biegów. Jestem posiadaczam vw caddy z roku 2008 (model 2009) z silnikiem 1.6 bse (102km) z skrzynia JJT obecnie obroty na tej skrzynia przełożeniach deklarują sie następująco (według wskazań licznika)
                          50>1600
                          80>2600
                          100>3200/3300
                          120>4000
                          140>4600
                          prekosc maksymalna około 167 (obroty sie kończyły a czuje że by jeszcze szedł )
                          CO BYŚCIE POLECILI za przełożenia 5 biegu
                          pozdrawiam

                          Komentarz

                          • tinware91
                            Drive
                            • 2019
                            • 58
                            • Volkswagen

                            Na pierwszy rzut oka są skrzynie z innym dyferencjałem.
                            Serio 167km/h? Ja w Touranie mam 179 km/h, Octavie i Golfy wyciągają prawie 200 km/h.
                            Jednak wysokość auta i opory aerodynamiczne muszą robić swoje.
                            Dyfer i piątkę masz takie jak ja w skrzyni FZT w Touranie, proszę tableka >tutaj<
                            Moja prędkość maksymalna >tutaj<
                            Załączone pliki
                            Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                            Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                            Komentarz

                            • jerzoll
                              Classic
                              • 2019
                              • 18

                              Generalnie na v=max mi nie zależy a bardziej na wyciszeniu zmniejszeniu obrotów silnika/skrzyni przy 120-140
                              od jakiej skrzyni wziąć przełożenia 0,6x albo jakis link do samych kółek/zebatek
                              Ostatnio edytowany przez jerzoll; 49451.

                              Komentarz

                              • Vholff
                                Classic
                                • 2019
                                • 1

                                Że tak wtrącę - jakim kluczem odkręcić tryby 5 biegu w JHT? Czy to jest Spline M "iles tam"?

                                Komentarz

                                • tinware91
                                  Drive
                                  • 2019
                                  • 58
                                  • Volkswagen

                                  Ja już jestem umówiony z mechankiem na początek Października na próbę wrzucenia skrzyni GQL 6 biegów
                                  Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                  Komentarz

                                  • Przemek_i
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 3237
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                    Ja już jestem umówiony z mechanikiem na początek Października na próbę wrzucenia skrzyni GQL 6 biegów
                                    Dawaj znać czy się uda. Mnie też interesuje w moim BSE 6B.
                                    Jak mechanik to ogarnie to możesz mu potem podesłać ze 20 gotowych klientów na taki sam mod

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz

                                    • tinware91
                                      Drive
                                      • 2019
                                      • 58
                                      • Volkswagen

                                      Tak, tylko jeśli chodzi o dobór i zakup części to wszystko jest na mojej głowie.
                                      A że mało się na tym znam i nigdy nie widziałem tego na oczy, to pewnie poniosę porażkę :P
                                      Mechanik robił już swapy skrzyń i silników... Muszę przed oddaniem auta ogarnąć czy otwory mocujące obudowe skrzyni do bloku silnika są takie same oraz koło zamachowe.
                                      Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                      Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                      Komentarz

                                      • tinware91
                                        Drive
                                        • 2019
                                        • 58
                                        • Volkswagen

                                        W przypadku skrzyni GQL średnica koła zamachowego od 2.0 FSI jest większa o 8mm, więc trzeba byłoby je zmienić, aby działał rozrusznik.
                                        Sama zmiana koła zamachowego z 2.0 FSI jest niemożliwa z racji na inny rozstaw śrub na wale korbowym w silniku.
                                        Więc wszystko jasne.
                                        Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                        Komentarz

                                        • tinware91
                                          Drive
                                          • 2019
                                          • 58
                                          • Volkswagen

                                          Tak więc zostaje przy zmianie skrzyni 5b FZT na skrzynie 5b FZU.
                                          Do tego zmienie koła piątego biegu. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia:
                                          według ETKI w mojej skrzyni na piątce siedzi 02T 311 361 N oraz 02T 311 158 P
                                          Zaś w FZU są 02T 311 361 B oraz 02T 311 158 P
                                          Całość, czyli wymiane skrzyni na skrzynie prawie taka sama (2500) + kół piątki (1500) wraz z całą robocizną (1000) wyliczam na ok. 5000 zł
                                          Szkoda, bo w tej cenie można byłoby ogarnąć skrzynie 6 biegów...
                                          Skrzynia da mi +10km/h, a zmiana kół piątki +14km/h, razem 24km/h
                                          No i kiedy auto na górce przy 150km/h (3700 obr/min) zacznie mocno zwalniać to redukcja na czwórkę i 5200obr/min
                                          Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                          Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                          Komentarz

                                          • pejo
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 286
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
                                            według ETKI w mojej skrzyni na piątce siedzi 02T 311 361 N oraz 02T 311 158 P
                                            Zaś w FZU są 02T 311 361 B oraz 02T 311 158 P
                                            To z tego co podałeś to powinna u ciebie wystarczyć wymiana jednego koła
                                            Taka ta ETKA.

                                            Komentarz

                                            • tinware91
                                              Drive
                                              • 2019
                                              • 58
                                              • Volkswagen

                                              Eh... Wiem, że strasznie mące w tym temacie, ale cały czas walczę i nie rezygnuje. Nareszcie znalazłem kogoś, kto zajmie się wykonaniem skrzyni na zamówienie - specjalistę, który nie jęczy mi że się tym nie zajmuje albo co lepsze, że się nie da w skrzyni zmienić nic. A więc tak... Jako że mam okazję przygotować taką skrzynie na zamówienie, to dopasowuje skrzynie do auta, niż na odwrót jak próbowałem wcześniej ze skrzynią GQL od 2.0 FSI. Plan jest taki: skrzynia HBJ od Tourana 1.6 FSI - ma 6 biegów i różni się tylko obudową sprzęgła i chyba wysprzęglikiem. Więc Pan obudowę mi zamieni, nie ma w tym najmniejszego problemu. Zajmuje się rozbiórką skrzyń i sprzedażą ich na części oraz regeneracjami i naprawami. Po zamianie obudowy sprzęgła modyfikacja numer dwa: czyli delikatna zmiana dyferencjału. I teraz pytanie na jaki? W załączniku posta wrzucam różnie wariacje. Weź pod uwagę że zależy mi na maksymalnie małych obrotach na ostatnim biegu (na trochę większej górce niech sobie zwalnia), no i oczywiście że Touran pewnie jest wyższy z 15-20cm i pewnie trochę cięższy - liczmy maks. 4 pasażerów (350kg) oraz 30kg bagażu. Obecnie moje przyspieszenie od 140km/h do 150km/h to 5 sekund - mogłoby być nawet dwa-trzy razy dłuższe na tej nowej szóstce.

                                              Ocecne przyspieszenie (dyfer 5,067 + piątka 0,740):
                                              100-110 km/h - 3sek.
                                              110-120 km/h - 3sek.
                                              120-130 km/h - 3sek.
                                              130-140 km/h - 3sek.
                                              140-150 km/h - 5sek.
                                              150-160 km/h - 7sek.
                                              160-170 km/h - 16sek. (tutaj miałem górkę)
                                              170-180 km/h - 8sek.

                                              Dla licznikowej prędkości ok. 135 km/h (GPS ok. 127km/h):
                                              HBJ - mniej o 400 obr/min lub +13km/h dla 4000 obr/min
                                              HBJ-1 - mniej o 600 obr/min lub +24km/h dla 4000 obr/min
                                              HBJ-2 - mniej o 800 obr/min lub +29km/h dla 4000 obr/min
                                              HBJ-3 - mniej o 900 obr/min lub +35km/h dla 4000 obr/min
                                              Załączone pliki
                                              Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
                                              Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                              Komentarz

                                              • pejo
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 286
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                To co tobie potrzeba to ostatnia wersja HBJ-3. Jeśli cenowo wychodzi podobnie do pozostałych wersji to ją bierz.

                                                Komentarz

                                                • tinware91
                                                  Drive
                                                  • 2019
                                                  • 58
                                                  • Volkswagen

                                                  Myślisz, że taki dyferencjał to nie jest przesada jak na Tourana vs. 1.6 MPI ?
                                                  Prędkość maksymalna przy 4200 obr/min... Kuszące, ale mam obawy...
                                                  Te dyfry to moje przykłady, gościu od skrzyń ma coś dobrać pasującego, a ja zrobiłem jakieś przykłady oszacowania jak dyfer wpłynąłby na prędkość.
                                                  Jak mi się uda to znam już patent na 6b w Octavii - ale na razie chciałem potwierdzić to u siebie w Touranie aby nie wprowadzić kogoś w błąd.
                                                  Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                                  Komentarz

                                                  • pejo
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 286
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Pisałeś wcześniej o tym że w razie czego zmienisz przełożenie kół zębatych. Idź na całego. Potem możesz żałować że nie wziąłeś jeszcze mniejszego przełożenia. Od czegoś trzeba zacząć. Powodzenia aby za pierwszym razem się udało.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...